ku berbasikal

tajuk posting cam video kat youtube tu je...
tapi memang betul pun...
penat betul berbasikal tengah hari tadi.
dengan jarak perjalanan yang jauh, berbukit bukit, dan panas terik, pakai baju fleece lagi, cukup untuk membuatkan saya serik untuk berbasikal ke beeston lagi.
jarak perjalanan dirasakan cukup jauh memandangkan saya melalui jalan dalam uni yang berbukit bukau.



alhamdulillah saya selamat membeli sebuah basikal yang sebenarnya untuk kanak2.
warnanya juga sesuai untuk kanak-kanak 9-11 tahun.
reasonnya-supaya saya dapat tahan dengan kaki saya kalau saya jatuh...
(saya takut saya jatuh basikal sebab tak sempat tahan kaki)
makcik si penjual basikal seperti tidak konfident melihat saya ingin menunggang basikal.
lepas test drive skali, selamatlah basikal tersebut menjadi milik saya.

semoga dengan adanya basikal ini, kerja saya makin laju!
tiada alasan untuk saya lagi untuk merasa penat ke sana ke mari (walaupun penat juga mengayuh sebenarnya)...
cuma, insyaAllah banyak masa yang dapat saya jimatkan.

terlupa pulak saya memberitahu ibu bapa saya yang saya telah memiliki kenderaan persendirian.
jika di malaysia, ketika cuti summer yang lepas, bermati-matian saya minta izin untuk memiliki basikal di malaysia, tapi hasilnya, gagal.
apa yang ibu bapa saya bimbangkan adalah keselamatan.
di sini insyaAllah selamat sikit.

doa-doakanlah saya selamat setiap kali memandu.
atau paling tidak, syahid di jalanNya...insyaAllah.

0 comments: