bila diri rasa ......

bismillahirrahmanirrahim

lama saya tak menulis. yang terbaru pon saya copy paste dari tulisan sahabat saya.
hmm...lama tak menulis membuatkan saya lupa banyak benda...
benda yang sepatutnya saya ingat... terlalu banyak...
terasa hati ini terlalu keras untuk mengingat benda yang tak sepatutnya saya lupa itu.
mungkin saya terlalu disibukkan dengan urusan dunia-musim exam.
banyak bersendiri di perpustakaan, di dalam bilik, tidak banyak bergaul dengan sahabat2 yang selalu mengingatkan saya membuatkan saya leka seketika.
sedih dengan diri sendiri...
saya perlukan sokongan sahabat2 saya ketika ini.
mungkin luaran nampak saya gembira, ceria dll, tapi perasaan ingin meluahkan kepada seseorang sentiasa ada...
kalau ada apa-apa yang nampak tak kena dengan saya, saya nak sahabat2 saya tegur saya dan tanyakan saya apa punca saya begini.
bukan hanya memendam, membiarkan saya sedar sendiri saya ada salah atau tulis dalam blog dll.
jika begitu, sampai bila saya tidak tahu. macam mana saya nak ubah
mungkin sahabat2 saya pun sibuk dengan study mereka, tak apalah...
tapi, saya tidak mahu terus hanyut sendirian.
saya memerlukan tangan2 kawan saya bersama saya, untuk memperbaiki peribadi saya.
saya amat-amat berharap akan itu....
amat-amat berharap...
amat-amat
amat
.

3 comments:

  Anonymous

19 May 2007 at 00:19

salam..
mungkin hanya allah dapat memahami diri kita.. so, hanya allah tempat mengadu.. huuu, manusia ni byk kelemahan, jgn lah berharap pd manusia..

  Anonymous

29 May 2007 at 05:33

benar manusia byk kelemahan..tp adakalanya.rsnye..tk salah pun luah pd manusia dismping luah pd allah...dr psychologynye..if ditimpa mslh...meluahkannya cm lbh baik dr simpan didlm diri..biarkn smpai mengunung..hurm...ade orng pnh ckp..luah la pd sesiape pun..even pd pkok..or batu..kerana..batu itu..still hidupan allah..even ia tk dpt membls wif kata2..tp ia dpt fhm jgk..still ada 'nyawa..'..ade certain orng prefer ckp dgn bnde tk hidup.."tk hidup bg pndgn manusia la"..sperti pokok ..etc..wallahua'alam..

  nor dalila

29 May 2007 at 11:05

petikan kata-kata mahey "saidina umar pernah berkata "semoga Allah merahmati orang yang menunjukkan aku kesalahanku"

dan semoga Allah merahmati teman-temanku yang menegur kesalahanku dan membawa ku ke arahNya.
ameen