merungkai memori : siri 1 - roti ingatan...


masih ingat anda pada doraemon? jika soalan itu ditanya kepada saya, jawapannya adalah pasti!!! tidak mungkin saya lupakan watak kartun yang paling saya sukai, yang saya mula kenali sejak usia menjengah 5 tahun. tidak saya nafikan, sehingga sekarang saya masih lagi membelek-belek komiknya yang saya kumpul, juga menonton siri kartunnya.

mengimbas kenangan ketika saya berada dalam first year di sini, sahabat saya ada menyentuh cerita 'roti memori' doraemon... ketika itu, saye cuma dapat bayangkan telatah nobita tatkala menjelangnya peperiksaan - sangatlah menggelabah akibat belum cukup preparation. akhirnya, mengambil jalan mudah dengan meminta bantuan doraemon... nobita memang begitu ;)

kalau saya yang berada di tempat nobita, pasti saya tidak akan makan roti itu... kerana saya sejak dari kecil memang cukup tidak menggemari roti... bukan sahaja roti, malah biskut, muffin, kueh raya, kek dan makanan yang berasaskan tepung atau gandum pasti kan saya tolak ke tepi... tapi kueh2 malaysia saya makan la pulak sebab sedap, tak sampai hati untuk tak makan ;)
isk2 tak bagus betul macam tu... x baik memilih makanan kan.. huhu

teringin nak dengar suara doraemon yang dulu :(
yang saya letak di sini adalah version jepun and ada subtitle english...

0 comments: