Rasa hati ini

Bismillahirrahmanirrahim.

Tak tahu napa saya terlalu lembut hati akhir-akhir ini. Air mata mudah sahaja mengalir. Bila dilihat apa yang terjadi tak adalah sebesar mana tapi itu mungkin hanya mata luar yang memandang. Dalam hati ini hanya Allah yang tahu apa sebenar yang bergolak. Saya sendiri pun kurang mengerti kenapa. Mudah benar untuk saya hilang mood sedangkan saya tidak pernah ada perangai 'ada mood tak de mood' selama ni. Entah dari mana datangnya angin mood tu pun saya masih buntu.

Saya banyak diam bila saya rasa tak suka atau kurang senang dengan apa yang berlaku. Kalau orang yang membuatkan saya diam tu mengajak saya berbicara, laju sahaja air mata nak keluar. Hakikatnya saya rasa bersalah pada orang di sekeliling saya. Lidah pula kelu untuk menuturkan kata, meluahkan rasa hati.

Kadang-kadang saya rasa saya tak berpeluang bagitahu orang saya tak suka sesuatu perkara, tetapi seolah-olah terpaksa mengikut sahaja dan akhirnya mengakibatkan saya berkorban rasa. Hinggalah suatu hari, di tepi jalan besar Manchester, ketika kehilangan tiket bas all day, saya menangis teresak-esak. Bila difikir-fikir, tak perlu pun nak menangis sebab hilang tiket tu, tapi saya tahu ada benda lain yang drive saya untuk menangis melegakan rasa di tepi jalan masa tu. Benda yang mungkin dah lama saya simpan. huhu.

Mungkin juga kerana kesunyian, tiada tempat nak mengadu betul-betul menyebabkan saya ada perasaan macam ni. Selama ni banyak betul saya berkongsi rasa pada mama dan juga pada teman saya, tapi sekarang dua-duanya ada di Malaysia. Banyak yang saya pendam sendiri. Ketika saya menulis ni pun, masih banyak yang saya pendam sendiri... :'(

Mungkin saya harus lebih akrab dengan Tuhan untuk mengubat rasa hati ini.


2 comments:

  Anonymous

23 October 2007 at 12:18

ermmm...

leh ngadu pada akak...

  nor dalila

23 October 2007 at 13:10

huhu...
mekasih kak fadzlin...